Dialogue marketing & CRM

Klantgeörienteerde interactieve marketing.
Dialogue marketing, CRM, customer marketing, klantgeoriënteerde marketing, event driven marketing, interactieve marketing. Allemaal verschillende terminologieën uitgaande van hetzelfde principe. Namelijk dat er op klantniveau gekeken én gehandeld moet worden op basis van klantbehoeften en -gedrag. Met als doel om via een tevreden klant tot een zo hoog mogelijke klantwaarde en dus rendement per klant te komen. Vaak met een sterke online component.

Voor veel marketeers vereist dit een andere instelling dan ze nu gewend zijn. Een andere wijze van kijken naar hun eigen activiteiten. Bijvoorbeeld door de volgende vragen te stellen: welke van mijn klanten zijn winstgevend? Van de producten weten de meeste marketeers het vaak wel maar van hun klanten? Of welke klanten gaan wel en welke klanten gaan niet tot een herhaalaankoop over? Of welke van mijn klanten dreigen over te stappen naar een concurrent? U zult versteld staan hoeveel informatie er binnen uw organisatie beschikbaar is waarmee u marketinginspanningen effectiever kunt maken en uw rendement kunt verhogen. Ook zonder eerst een duur crm-pakket te implementeren, is er vaak geld te verdienen of zijn er kosten te besparen.

Neem vrijblijvend contact op om hier eens over van gedachten te wisselen! Stuur een e-mail of bel.

Cases

Florius, onderd