E-mailmarketing

Vliegende (door)start.
Als e-mailmarketingadviseur en voormalig managing director van Veritate en RapidSugar heeft Marc Borgers veel ervaring met het starten en begeleiden van e-mailmarketingtrajecten. Hij heeft diverse bedrijven begeleid bij het formuleren van de e-mailstrategie. Maar als interim emailmarketing manager heeft hij ook ‘van binnen uit’ bedrijven geholpen met het vergroten van het rendement van e-mail. Hij is oprichter en erelid van de E-Mail Marketing Associatie Nederland (www.emailassociatie.nl) en is tevens 8 jaar lang voorzitter geweest van de vakjury die jaarlijks de e-mailmarketingawards, de Emma’s, uitreikt.

Wilt u starten met de inzet van e-mail als communicatiekanaal? Wilt u dit snel en effectief doen zonder eerst zelf alle beginnerfouten te maken? Of wilt u uw marketeers en/of webredactie in de beginfase laten begeleiden? Neem dan contact op zodat u een vliegende (door)start van uw e-mailmarketing activiteiten kunt realiseren.

Boek ‘succesvolle e-mailmarketing’
Marc Borgers & Rob Woelinga zijn de auteurs van het eerste Nederlandse boek over direct e-mail genaamd “succesvolle e-mailmarketing, versterken van de loyaliteit – verhogen van de sales”. In september 2009 is de volledig herziene 3e druk verschenen. Je kan nieuwe cases een juridische update en meer aandacht over strategie en deliverability verwachten. De verkoopprijs bedraagt eur.29,95 incl. BTW. Boek bestellen.

Een aantal reacties:
- “Het is een visionair handboek geworden voor iedereen die professioneel in de e-mailmarketing werkt – Egbert jan van Bel ”
- “Praktisch geschreven en diect toepasbaar voor iedere online marketeer – Michel Schaeffer/bol.com”.
- “Goed overzicht, met aandacht voor testen en segmentatie! – Henk Pilon/Cendris”.

Egbert Jan van Bel, Henk Pilon, Michel Schaeffer en Sak van den Boom hebben het boek beoordeeld. Lees hier de volledige testimonials

Workshop e-mailmarketing.
In de workshops en trainingen gaat Marc Borgers uitgebreid in op de stappen die doorlopen moeten worden om een succesvolle e-mail campagne te realiseren. Ook bijvoorbeeld de “do & dont’s”, juridische aspecten en SPAM, databaseopbouw, design en tekstschrijven en veel voorbeelden komen aan bod. De workshop enthousiasmeert en inspireert mede vanwege de vele voorbeelden, cases en oefeningen die onderdeel zijn van de workshop. Iedere deelnemer ontvangt een cursusmap waarin hij/zij actief kan meeschrijven.

Als u een aantal medewerkers in korte tijd wilt laten zien de (on)mogelijkheden van direct e-mail wilt laten zien, overweeg dan eens een incompany workshop. Bedrijven als de Consumentenbond, Postbank, RTL Nederland, Avéro Achmea, Elsevier, Greenpeace, Fortis Bank e.v.a. gingen u voor. Vraag informatie aan.

Als docent/trainer bij het Beeckestijn Business School en het Instituut Direct Marketing Kennis (IDMK) geeft Marc ook regelmatig ‘open’ trainingen.

CASES

Macintosh Fashion NL
Marc helpt de Macintosh met het professionaliseren van haar e-mailmarketingactiviteiten. Onderdeel is het begeleiden van een internationaal georiënteerd RFI/RFP traject

Pon
Interim e-mailmarketingmanager vanuit de afdeling CRM&Marketing over alle merken heen: Porsche, Volkswagen, Audi, Skoda en SEAT.

Avro
Marc heeft de Avro geholpen met het professionaliseren van haar e-mail marketingactiviteiten. Doel is het werven van en behouden van leden.

the peoples valley
Als interim strategy director heeft Marc gedurende 5 maanden klanten van the peoples valley geholpen met oa. de formulering van het online marketing beleid.

Veritate Dialogue Marketing
Vanaf mei 2006 tot december 2007 is Marc Borgers managing director ad interim bij Veritate Dialogue Marketing geweest. Hij was P/L verantwoordelijk en heeft een belangrijke rol gespeeld in de soepele integratie in the people’s valley na de overname.

RTL Nederland
Op maat gemaakte workshop e-mailmarketing van 1,5 dag met als doel de e-mailmarketingactiviteiten van RTL te verbeteren. In samenwerking met www.dialoogtrainers.nl.

Postbank Zakelijk
Postbank Zakelijk heeft Marc gevraagd de e-mailmarketing activiteiten op te zetten.

Reed Business Information
Begeleiden van diverse marketeers bij het opnemen van e-mailmarketing in de totale communicatiemix.

ZLM Verzekeringen
Marc assisteert ZLM Verzekeringen bij het opzetten van het communiceren per (direct) e-mail naar haar klanten.

Postbank
Vanwege een functiewisseling moest de functie van ‘Formulemanager E-mail’ een paar maanden waargenomen worden. Naast het ‘op de winkel passen’ zijn er gedurende die periode een aantal (proces)verbeteringen doorgevoerd. Ook is een deel van het personeel door middel van een workshop geënthousiasmeerd voor de inzet van e-mail in de communicatiemix. In 2007 heeft Marc de Postbank begeleid bij het scherp krijgen van het e-mailbeleid voor de komende jaren.

Greenpeace: vaststellen e-mailmarketingstrategie
Samen met de medewerkers heeft Marc Borgers een plan van aanpak geformuleerd om direct e-mail zo effectief mogelijk in de communicatiemix op te nemen.

ANWB
De ANWB afdeling business development en Marc Borgers waren samen initiatiefnemer van het starten van de succesvolle nieuwsbrievenreeks die de ANWB nu kent. Marc heeft de ANWB-medewerkers bij dit ‘learning by doing’-traject begeleid.

RapidSugar: opbouw van een succesvol e-mailmarketingbureau
Marc Borgers was één van de mede-oprichters van RapidSugar. In de periode dat hij verantwoordelijk was (2001), heeft dit bureau een snelle groei doorgemaakt. Deze innovatieve ‘start-up’ is in korte tijd uitgegroeid naar een toonaangevende winstmakende nichespeler op het gebied van e-mailmarketing. Het aantal personeelsleden groeide van 3 naar 8, ondanks de malaise in de internetbranche. De groei is bereikt door een sterke focus op dienstverlening en communicatieadvies in plaats de – hoge volumes, lage marges business – het verzenden van zoveel mogelijk e-mail.